Στα 4 δισ. ευρώ θα διαμορφωθούν φέτος τα έσοδα από τον τουρισμό με τον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη να επισημαίνει στη Βουλή ότι με το «άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού η ύφεση είναι μικρότερη κατά 5%».
Τις προοπτικές ανάπτυξης της εθνικής τουριστικής βιομηχανίας παρουσίασε στην Ολομέλεια ο κ. Θεοχάρης, κατά τη συζήτηση επί του προϋπολογισμού για το 2021, ασκώντας δριμεία κριτική στην αντιπολίτευση, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση έχει καταφέρει να αποτρέψει την ύφεση αλλά και να κρατήσει υπό έλεγχο την πανδημία».
Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Χάρης Θεοχάρης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ευτυχώς, δεν κάνετε πια κριτική στους αριθμούς. Γιατί πάθατε ‘Βατερλό’ με τα 3 δισ. ευρώ που, δήθεν, δε θα έπιανε ο ελληνικός τουρισμός εφέτος. Τώρα, πλησιάζουμε στα 4 δισ. ευρώ και πιστεύω πως θα τα ξεπεράσουμε. Δεν τολμήσατε να επιτεθείτε στον Ελληνικό Τουρισμό ούτε το 2012 που βρίζατε και προπηλακίζατε. Το κάνετε τώρα που ο Ελληνικός και ο Παγκόσμιος Τουρισμός περνά τη χειρότερη κρίση του. Αν η κατάσταση είχε ξεφύγει, δε θα ήμασταν από τις καλύτερες χώρες στην Ευρώπη. Και αν ο Τουρισμός έφταιγε για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, τότε θα το είχαμε τον Αύγουστο. Με τη δική σας πρόταση για 700 εκατ. ευρώ στον εσωτερικό τουρισμό, θα είχαμε πάνω από 1.000 κρούσματα από τον Ιούλιο».
Παρουσιάζοντας μια σύντομη ανασκόπηση του 2020, ο Υπουργός Τουρισμού εξήγησε ότι «ερχόμαστε από μία χρονιά που, ενώ ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς -θυμίζω πως στον Τουρισμό είχαμε αύξηση 23% στους 2 πρώτους μήνες- αναγκαστήκαμε όλοι να αλλάξουμε ρότα. Να αντιμετωπίσουμε την πρωτοφανή κρίση, βγάζοντας τον πραγματικό μας εαυτό».
Ο κ. Θεοχάρης επισήμανε ότι «το υπουργείο πέτυχε τους στόχους του με το άνοιγμα του τουρισμού. Οι οποίοι ήταν α) η αρμονική συνεργασία με τους λοιμωξιολόγους και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ιδιωτικούς και δημόσιους. β) Η ασφάλεια για τουρίστες, εργαζομένους, επιχειρηματίες και πολίτες. γ) Η ενίσχυση της εικόνας του ‘Brand’ της χώρας με υποδειγματικές διαφημιστικές καμπάνιες της Ελλάδας ως ασφαλούς προορισμού. δ) Την επίτευξη των στρατηγικών στόχων, με το άνοιγμα της κρουαζιέρας, την επέκταση της σεζόν και την άνευ προηγουμένου οικονομική ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού».
Αναφερόμενος στο 2021, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «όσα και αν πετύχαμε το 2020, οι μεγάλες προκλήσεις είναι μπροστά μας. Ο εμβολιασμός και τα γρήγορα ‘test’ αλλάζουν τα δεδομένα. Θα μπορούμε να υποδεχτούμε περισσότερο κόσμο με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Δουλεύουμε εντατικά σε διεθνές επίπεδο γι’ αυτό. Όμως, ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος, τόσο ως προς τη διαμόρφωση των τιμών όσο και ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες».
Ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «ο ΕΟΤ έχει ήδη ξεκινήσει τη δημιουργία της νέας διαφημιστικής εκστρατείας για την Ελλάδα, για πρώτη φορά με διαγωνισμό για το δημιουργικό ‘concept’, όχι μόνο για την υλοποίηση. Υιοθετούνται νέα ψηφιακά εργαλεία, αλλά και νέα πολιτική με τη στόχευση σε αγορές ταξιδιωτών υψηλής δαπάνης, όπως π.χ. Νορβηγία, Αυστρία, Ελβετία. Στις πιο απομακρυσμένες αγορές, για το 2021 ο στόχος είναι το άνοιγμα σε ΗΠΑ, Καναδά, Κίνα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία».
Επιπλέον, ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι «δημιουργούμε ένα εντελώς νέο πλαίσιο για την περιφερειακή ανάπτυξη με τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, τα ‘cluster’ για τη συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, με στόχο την ποιότητα και τη στρατηγική στην αναπτυξιακή διαδικασία».