Πολύ λιγότερα προϊόντα μπήκαν στο καλάθι των νοικοκυριών την περασμένη χρονιά σε σχέση με το 2020 την πρώτη χρονιά της πανδημίας και του ρεκόρ πωλήσεων των σούπερ μάρκετ.
Υπό πίεση και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που έχασαν το 3,2% των πωλήσεων τους σε αξία. Αποτέλεσμα το μερίδιο τους στο καλάθι να μειωθεί στο 14,7% από 15,3% που ήταν το 2020, και 19% το 2014, που ήταν το υψηλότερο που εμφάνισε η κατηγορία σε βάθος δεκαετίας.
Την ίδια στιγμή “κούρεμα” υπέστησαν και οι προσφορές. Πέρυσι μέσω προωθητικών ενεργειών πραγματοποιήθηκε το 26,2% των πωλήσεων στα καθαριστικά από 27,7% που ήταν το 2020 (μείωση 1,5 μονάδες) και 29,2% το 2019. Αντίστοιχα στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς οι προσφορές μειώθηκαν στο 33,9%, από 35,2% το 2020 (πτώση 1,3 μονάδες) και 37,3% το 2019. Από την άλλη πλευρά αύξηση καταγράφηκε στις προωθητικές ενέργειες στην κατηγορία τρόφιμα. Το 2021 διαμορφώθηκαν στο 24,8% των πωλήσεων, έναντι 23,4% του 2020 (αύξηση 1,3 μονάδες). Ωστόσο το 2019 ήταν στο 25,2%.
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει επίσης πως η αύξηση των τιμών ήταν πέρυσι μεσοσταθμικά 1,9%. Με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις να καταγράφονται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (+5%), στα τρόφιμα +2,1% και στα καθαριστικά - απορρυπαντικά +1%. Η οριακή αύξηση σε αξία πωλήσεων, που σημειώθηκε στο σύνολο του κλάδου οφείλεται στα τυποποιημένα προϊόντα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 0,8% ενώ οι πωλήσεις σε αξία των χύμα προϊόντων που αποτελούν το 23,7% του συνολικού τζίρου, υποχώρησαν κατά 0,2%.