Η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP από την 1η Ιανουαρίου 2021 αλλάζει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να αυξηθεί πάρα πολύ το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης των νέων αυτοκινήτων αν δεν αλλάξουν οι συντελεστές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Ειδικότερα είναι επιβεβαιωμένο πως ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων στα οχήματα (WLTP) αυξάνει κατά τουλάχιστον 20% το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων ενώ σε κάποια σπορ μοντέλα οι εκπομπές τους μπορεί να αυξηθούν ακόμη και πάνω από 45%!
Αποτέλεσμα της παραπάνω εφαρμογής στο ελληνικό φορολογικό σύστημα θα είναι η αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης αλλά των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Η Ειδική Επιτροπή που εξετάζει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας έχει ήδη συνεδριάσει δύο φορές αλλά ακόμη το τοπίο παραμένει θολό καθώς κάποια μέλη της θέλουν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων περιλαμβάνεται η πρόταση το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται συνδυαστικά από την ιπποδύναμη, το βάρος, τον κυβισμό, τις εκπομπές CO2 και την Αξία Λιανικής προ Φόρων. Κάποιοι βέβαια θέλουν διακαώς να αφαιρεθεί από τον τρόπο υπολογισμού του δασμού η Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν άκρως επικίνδυνο καθώς εξαιτίας της συμπαραγωγής των κινητήρων θα είχαμε μοντέλα πολύ ακριβά με χαμηλούς δασμούς και αντίθετα οχήματα φθηνά με υπέρογκους δασμούς.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας τα πράγματα φαίνεται να είναι πιο εύκολα και ήδη φαίνεται ότι όλα συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα όρια των ρύπων ανά κατηγορίες αναμένεται να αυξηθούν κατά 20% ώστε οι ιδιοκτήτες νέων ΙΧ να μην επιβαρυνθούν από το νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών CO2.
Βέβαια μεγάλο «αγκάθι» παραμένουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν υπάρχουν οι μετρήσεις WLTP με αποτέλεσμα σε εκείνους τους ιδιοκτήτες να μειωθούν αρκετά τα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς η αύξηση των ορίων των εκπομπών CO2 μπορεί να τους αλλάξει κλιμάκια και τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους να υπολογίζονται με χαμηλότερους συντελεστές οπότε το κόστος να είναι πολύ χαμηλότερο!