Συνεχίζει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών που έχει δυσχεράνει το παραγωγικό έργο των αυτοκινητοβιομηχανιών, παρά την αυξημένη ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές αναζητούν μανιωδώς τρόπους για την εξομάλυνση της κατάστασης, ένας από τους οποίους είναι να ψαλιδίζουν τον εξοπλισμό των μοντέλων τους.
Επί παραδείγματι, η Tesla προσπαθεί να εξοικονομήσει τσιπ δια της κατασκευής πολλών μοντέλων της δίχως θύρες USB-C. Δημοσιεύματα, μάλιστα, αναφέρουν πως η συγκεκριμένη πολιτική υλοποιείται εν αγνοία των καταναλωτών, οι οποίοι διαπιστώνουν την απουσία των συγκεκριμένων θυρών κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου τους.
Σημειώνεται ότι οι θύρες USB-C έχουν αφαιρεθεί τόσο από την κεντρική κονσόλα όσο και από τα πίσω καθίσματα, ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις που απουσιάζει και η επιλογή ασύρματης φόρτισης των smartphones.
Η Tesla δεν έχει επικοινωνήσει την πρωτοβουλία της, αλλά όλα δείχνουν πως σε μεταγενέστερο χρόνο οι θύρες USB-C θα ενσωματωθούν στα αυτοκίνητά της δωρεάν στο πλαίσιο υπηρεσιών after sales.
Μερικώς απογυμνωμένα προσέφερε νωρίτερα εντός του έτους τα μοντέλα της και η General Motors, η οποία φείδεται ημιαγωγών μέσω της μη ενσωμάτωσης του συστήματος start-stop, μειώνοντας την τιμή των μοντέλων κατά 50 δολάρια (44 ευρώ).
Νωπές παραμένουν παράλληλα οι εικόνες χιλιάδων pick-up της GM να βρίσκονται… σχεδόν παρατημένα, δίχως τσιπ στον προαύλιο χώρο του εργοστασίου της εταιρείας στην πόλη Kokomo στην πολιτεία της Ιντιάνα.
Ακόμα, πολλά αυτοκίνητα του Αμερικανού κατασκευαστή –συμπεριλαμβανομένων των Chevrolet Colorado, Blazer, Equinox, και κάποιων Silverado, όπως και των GMC Canyon και GMC Terrain, δεν διαθέτουν την τεχνολογία θερμαινόμενων καθισμάτων. Τα συγκεκριμένα μοντέλα έφεραν μειωμένη τιμή από 150 (131 ευρώ) έως 500 δολάρια (436 ευρώ).
Με τα χέρια δεμένα είναι και η BMW που κατασκευάζει πολλά μοντέλα της χωρίς οθόνες αφής, όπως τα Σειρά 3, 4 Coupe & Convertible, 4 Series Gran Coupe, Z4 και μερικές εκδόσεις των X6 και X7.
Τα παραπάνω οχήματα συνοδεύονται από έναν κωδικό 6UY που υποδηλώνει την έλλειψη touchscreen, με τους αγοραστές να έχουν επιστροφή 500 ευρώ.
Οι κατασκευαστές καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την εξομάλυνση της κατάστασης και εκτιμούν πως από τα μέσα του επόμενου έτους θα ανακύψουν σημάδια ανάκαμψης. Από την άλλη, έχουν υποστεί ισχυρό οικονομικό πλήγμα, με τα κέρδη τους να είναι σημαντικά μειωμένα.
Για παράδειγμα, τα καθαρά κέρδη της GM το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν 2,4 δισ. δολάρια, όταν αντίστοιχο διάστημα του 2020 είχε καταγράψει κέρδη 4 δισ. δολαρίων.
«Βουτιά» καταγράφηκε –μεταξύ άλλων- και στα καθαρά κέρδη της Honda, με την πτώση να φτάνει τις 31 ποσοστιαίες μονάδες.