Την επιθυμία πολλών Ελλήνων να περάσουν τις ημέρες των εορτών μακριά από την πόλη θέλει να ικανοποιήσει η Κυβέρνηση.
Οι τελικές αποφάσεις για τον αν θα επιτραπούν οι μετακινήσεις από νομό σε νομό τις ημέρες των εορτών του Πάσχα αναμένεται να παρθούν την επόμενη Παρασκευή 23 Απριλίου και θα ανακοινωθούν την ίδια ημέρα.
Άλλωστε οι επιστήμονες αυτές τις ημέρες και τις δύο εβδομάδες που ακολουθούν θα παρεμβαίνουν «διορθωτικά» στο μείγμα του lockdown που ισχύει καθώς είναι ύψιστης σημασίας, όπως σημειώνουν, να δοθεί χρόνος για να φανεί το αποτύπωμα των κινήσεων που έχουν γίνει προς το παρόν.
Τα σχολεία, το λιανεμπόριο, τα κομμωτήρια ξεκίνησαν να λειτουργούν αλλά ακόμη παρά την εικόνα της θετικής ανταπόκρισης των πολιτών, είναι σαφές πως δεν έχει δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την αποτύπωση στα επιδημιολογικά δεδομένα.
Με δεδομένο πως όπως έγινε γνωστό από χθες ότι τα self tests γίνονται υποχρεωτικά σε σούπερ μάρκετ, εστίαση, λιανεμπόριο, Δημόσιο εκτός από τις μικρές κινήσεις προς την κανονικότητα (όπως για παράδειγμα η επερχόμενη κατάργηση του click inside και η επεναλειτουργία των εμπορικών κέντρων) το βλέμμα πλέον στρέφεται προς το Πάσχα.
Και εκεί σημαντικό ρόλο παίζουν τα self tests τα οποία, εάν και εφόσον επιτραπούν οι υπερτοπικές μετακινήσεις, θα αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο.
Η κυβέρνηση καταρτίζει την πρόταση που θα καταθέσει, στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για το πώς οι πολίτες θα μπορούν να «εκδράμουν» για το Πάσχα.
Οι προτάσεις που έχουν πέσει είναι πολλές, ωστόσο αυτή που κερδίζει έδαφος θέλει τους πολίτες που θα φεύγουν από την πόλη να πρέπει να έχουν διενεργήσει self test εντός 24ώρου το οποίο και θα πρέπει να επιδείξουν σε περίπτωση ελέγχου.
Στο ίδιο πλαίσιο και οι εμβολιασμένοι θα πρέπει να επιδεικνύουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού που τους έχει χορηγηθεί μετά και την δεύτερη δόση του εμβολίου.
Ωστόσο, υπάρχουν και ενστάσεις αφού από την πλευρά των επιστημόνων φοβούνται μαζική φυγή σε χωριά και μικρότερες πόλεις που θα επιφέρει «ανακατάταξη» του επιδημιολογικού χάρτη.
Ορισμένα κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν πως αποτελεί δύσκολο έργο να πρέπει να ελεγχθεί κάθε αυτοκίνητο που θα περάσει από τα διόδια, με ό,τι συνεπάγεται αυτό από πλευράς ταλαιπωρίας για τους οδηγούς.