Πάνω σε έναν πολύτιμο θησαυρό φαίνεται ότι «κάθεται» η Ουκρανία, η οποία στο υπέδαφός της υπάρχουν μερικά από τα πλέον υποσχόμενα κοιτάσματα λιθίου -ενός υλικού εξαιρετικά σημαντικού για την ηλεκτροκίνηση.
Το συγκεκριμένο μέταλλο θεωρείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως ο κορυφαίος φορέας φόρτισης, καθώς κανένα άλλο υλικό δεν μπορεί να απορροφήσει και να διατηρήσει τόση μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Γι’ αυτό τον λόγο, δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε ότι οι μπαταρίες λιθίου αποτελούν για την ηλεκτροκίνηση ό,τι αποτελούν τα ορυκτά καύσιμα για τα συμβατικά Ι.Χ. οχήματα. Εξ ου και ο μεγάλος «χαμός» που γίνεται πλέον, για τα αποθέματα.
Επενδυτές από την Κίνα και την Αυστραλία, ενδεικτικά, είχαν προσεγγίσει το Κίεβο, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο υλοποίησης μεγάλων επενδύσεων, με στόχο την αξιοποίηση των διαθέσιμων αποθεμάτων. Εικάζεται, μάλιστα, ότι η χώρα της Ανατολικής Ευρώπης είναι κάτοχος ενός από των μεγαλύτερων αναξιοποίητων κοιτασμάτων, με δυνατότητα παραγωγής 500.000 τόνων.
Η αυστραλιανή European Lithium φαίνεται ότι είχε εξασφαλίσει τα δικαιώματα σε αποθέματα που βρίσκονται στις περιοχές Kirovograd και Ντόνετσκ, ενώ η κινεζική Chengxin Lithium είχε προσπαθήσει να κάνει το ίδιο σε μεταλλεία της δυτικής χώρας.
Παγκοσμίως, εξάλλου, η αγορά φοβάται το ενδεχόμενο ελλείψεων σε λίθιο κι άλλα μέταλλα, τα οποία είναι απαραίτητα για τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Ας σημειωθεί ότι η Κίνα, η Αυστραλία και το Κονγκό διαθέτουν τα ¾ των διεθνών αποθεμάτων λιθίου, κάτι που καθιστά αναγκαία την εξεύρεση κι άλλων «παιχτών».
Δεν είναι τυχαίο ότι, εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για την ηλεκτροκίνηση, η τιμή του λιθίου είχε καταγράψει άλμα 600% σε σχέση με πέρυσι, ακόμη και πριν την έναρξη της ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Κι όλα αυτά, ενώ η εκτίναξη της τιμής της βενζίνης καθιστά ολοένα και πιο επίκαιρη την αγορά ενός ηλεκτρικού Ι.Χ.