Φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης της Αττική Οδού προβλέπει το Αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan – APD) του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ την ίδια στιγμή σε αναμονή βρίσκονται άλλες κρίσιμες αποκρατικοποιήσεις, όπως η πώληση του 30% του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος».
Ειδικότερα, για την νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικού Οδού προβλέπεται ότι μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους θα έχουν επιλεχθεί οι υποψήφιοι που θα περάσουν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, ώστε αυτή να ξεκινήσει μέσα στο τρίτο τρίμηνο. Το τρίτο τρίμηνο αναμένεται να διανεμηθεί και το Σχέδιο της σύμβασης για τη νέα παραχώρηση.
Υπενθυμίζεται ότι για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού εκδήλωσαν ενδιαφέρον οκτώ επενδυτικά σχήματα, στα οποία συμμετέχουν ισχυροί όμιλοι κατασκευών και παραχωρήσεων αλλά και μεγάλοι θεσμικοί επενδυτές. Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση αναμένεται να σπάσει τα ρεκόρ εσόδων για το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως το δυνητικό τίμημα που μπορεί να προσελκύσει η παραχώρηση της Αττικής Οδού, θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3 δισ. ευρώ.
Για την Εγνατία Οδό, αναμένεται η υποβολή τελικών συμβατικών κείμενων από τον επενδυτή, η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η έκδοση ΚΥΑ για αναπροσαρμογή διοδίων και η υπογραφή της σύμβασης από τη Βουλή.
Συνεχίζεται η αναμονή για το «Ελ. Βενιζέλος»
Μια άλλη σημαντική αποκρατικοποίηση, η οποία όμως παραμένει στον «πάγο» από τότε που ξέσπασε η πανδημική κρίση, είναι αυτή της πώλησης του 30% του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος». Η διαδικασία είχε περάσει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών με τη συμμετοχή εννέα επενδυτικών σχημάτων, αλλά σταμάτησε με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του 2020.
Για την συγκεκριμένη πώληση στο ADP αναφέρεται για άλλη μια φορά ότι «το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει προσεχώς τη χρονική στιγμή επανέναρξης της διαδικασίας του διαγωνισμού πώλησης, ο οποίος διεκόπη κατά τη διάρκεια της Β’ φάσης του (φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών) λόγω των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης στη διεθνή αεροπορική αγορά».
Το ΤΑΙΠΕΔ εξακολουθεί να εξετάζει εναλλακτικά σενάρια για την αξιοποίηση του 24,02% των μετοχών της ΕΥΑΘ και του 11,3% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ που κατέχει. Εναλλακτικά σενάρια εξετάζονται και για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την Italgas για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, αναμένεται μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ακόμη, επαναξιολογείται και η διαγωνιστική διαδικασία για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου της Ν. Καβάλας. Το έργο αφορά στη μετατροπή του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου της Ν. Καβάλας στην πρώτη Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) της χώρας. Το κοίτασμα βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή περί τα 30 χλμ νότια της Καβάλας. Προκαταρκτικός τεχνικός σχεδιασμός εκτιμά χωρητικότητα κοιτάσματος 530 εκατ. κυβ. μέτρων.
Λιμάνια – Μαρίνες
Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια και τις μαρίνες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Μικρή παράταση φαίνεται ότι παίρνει η προβλεπόμενη κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης. Στο ADP προβλέπεται πως οι προσφορές θα κατατεθούν εντός του δεύτερου τριμήνου, δηλαδή μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα αναμένεται και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα Ηγουμενίτσας. Για το λιμένα Ηρακλείου η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών αναμένεται μέσα στο τέταρτο τρίμηνο.
Παράλληλα, το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και εξετάζεται ο τρόπος αξιοποίησης (πώληση ή υπο-παραχώρηση λιμενικής δραστηριότητας) για τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου.
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τη Μαρίνας Mega Yacht στην Κέρκυρα, ενώ αποφασίστηκε και η αξιοποίηση ορισμένων από τους μικρούς λιμένες ή/και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Ακόμη, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τον Λιμένα/Μαρίνα Λευκίμμης.