Γράφει ο Σπύρος Καπράλος
Το φετινό Πάσχα είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα και από τα μέτρα για την πανδημία περάσαμε πλέον στις προεκλογικές παρουσίες και στους ναούς καις τις εκκλησίες όπου οι υποψήφιοι όλων των κομμάτων επιχειρούν να προσεγγίσουν τους πιστούς, ανταλλάσσοντας όχι μόνο ευχές για τις άγιες ημέρες, αλλά και υποσχέσεις για στήριξη εκατέρωθεν πριν και μετά τις εκλογές.
Στην προσπάθεια της να συσπειρώσει το εκλογικό της ακροατήριο η κυβερνητική παράταξη έχει επενδύσει πολλά στην απευθείας επαφή με τους πολίτες, μια σύγχρονη πορεία προς το λαό, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για τη διάδοση του πολιτικού μηνύματος.
Αλλά και το σφίξιμο του χεριού αποτελεί μέρος αυτής της στρατηγικής, αφού ένα 14% περίπου των Ελλήνων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας, δεν έχουν πρόσβαση ούτε στο διαδίκτυο ούτε σε άλλες πλατφόρμες.
Ο συνδυασμός παλαιών και νέων μεθόδων πολιτικής επικοινωνίας αποτελεί την καλύτερη λύση για τους γαλάζιους που ρίχνονται στη μάχη του σταυρού και επιχειρούν τη διείσδυση σε όλα τα ακροατήρια και τις ηλικιακές ομάδες.
Ωστόσο, στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει κάνει δυναμικά την εμφάνιση της η τεχνητή νοημοσύνη, με πρωτοποριακές μεθόδους που θέτει την καμπάνια σε μία νέα τροχιά με ευκολότερη ψηφιακή διείσδυση στην κοινή γνώμη.
Αλλά στην Ελλάδα του 2023 η χρήση των τεχνικών αυτών παραμένει περιορισμένη, καθώς ένα σημαντικό στοιχείο που λειτουργεί αποτρεπτικά είναι το κόστος για την εφαρμογή τους. Σε κάθε περίπτωση, όλα τα παραπάνω θα απασχολήσουν τους τεχνοκράτες της πολιτικής επικοινωνίας σε επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, οπότε και ο ψηφιακός εγγραμματισμός του πολίτη στη χώρα μας θα έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια τα επιτελεία όλων των κομμάτων δίνουν έμφαση στις νέες τεχνολογίες και τα social media, όπου θα δοθεί και η σκληρότερη μάχη για την προσέλκυση των απαιτητικών ψηφοφόρων.