Η εταιρεία γρήγορης μόδας (fast fashion) Shein έχει υπαχθεί στο πεδίο εφαρμογής των εμβληματικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν σχεδιαστεί για την πάταξη του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στο διαδίκτυο.
Η Shein, η οποία ιδρύθηκε στην Κίνα, αλλά έχει πλέον την έδρα της στη Σιγκαπούρη, έχει κατά μέσο όρο περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ, οπότε πληρεί το όριο για να τεθεί στο στόχαστρο του νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες, δήλωσε την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Η Shein θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους κανόνες βάσει της DSA εντός τεσσάρων μηνών από την κοινοποίησή της», δήλωσε η Επιτροπή. Αυτό περιλαμβάνει «την υποχρέωση να λάβει συγκεκριμένα μέτρα για την ενδυνάμωση και την προστασία των χρηστών στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων, και να αξιολογήσει δεόντως και να μετριάσει τυχόν συστημικούς κινδύνους που απορρέουν από τις υπηρεσίες της».
Ο Λέναρντ Λιν, παγκόσμιος επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Shein, δήλωσε ότι η εταιρεία συμμερίζεται «τη φιλοδοξία της Επιτροπής να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές στην ΕΕ μπορούν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους με ηρεμία και είμαστε αποφασισμένοι να παίξουμε το ρόλο μας».
Η κίνηση της ΕΕ είναι η τελευταία προσπάθεια των ρυθμιστικών αρχών να πατάξουν τις εταιρείες που έχουν δεσμούς με την Κίνα. Σύμφωνα με τους ίδιους κανόνες νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το TikTok της ByteDance αναγκάστηκε να σταματήσει ένα αμφιλεγόμενο πρόγραμμα ανταμοιβών στην εφαρμογή Lite πριν οι παρατηρητές της ΕΕ πραγματοποιήσουν την απειλή τους να απαγορεύσουν προσωρινά τη λειτουργία αυτή λόγω φόβων ότι θα μπορούσε να προκαλέσει εθισμό στα παιδιά.
Στο πλαίσιο ενός ξεχωριστού νομικού μέσου – του κανονισμού για τις ξένες επιδοτήσεις – οι παρατηρητές ανταγωνισμού της ΕΕ πραγματοποίησαν έφοδο στις εγκαταστάσεις της κινεζικής εταιρείας ασφαλείας Nuctech, με την υποψία ότι μπορεί να έχει λάβει επιδοτήσεις που θα μπορούσαν να στρεβλώσουν τον ανταγωνισμό στην πολύτιμη ενιαία αγορά της ΕΕ.