Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής οχημάτων Toyota σημείωσε ρεκόρ κερδών, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς. Τα λειτουργικά κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 78% για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Συνολικά και για ολόκληρο το οικονομικό έτος, το σύνολο των λειτουργικών κερδών ανήλθε στα 5,35 τρισ. γιεν (31,9 δισ. ευρώ), η πρώτη φορά που μια ιαπωνική εταιρεία ξεπερνά το όριο των 5 τρισ. γιεν, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα τοπικά μέσα.
Στην πρόβλεψη για τα κέρδη η Toyota έκανε λόγο για πτώση 20% για το τρέχον οικονομικό έτος, λόγω αυξανόμενων επενδύσεων τόσο στους προμηθευτές της, όσο και στη στρατηγική της, μετά από το εντυπωσιακό τέταρτο τρίμηνο.
Το αδύναμο γιεν αποτέλεσε έναν από τους παράγοντες για τα θεαματικά αποτελέσματα της Toyota, αλλά σημαντική ώθηση έδωσε και η στρατηγική της εταιρείας, η οποία επέλεξε να εστιάσει στα υβριδικά οχήματα, που αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά σημεία της Toyota. Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε πτώση σε αρκετές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η διπλή στρατηγική της Toyota
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατά καιρούς βρεθεί στο στόχαστρο αρκετής κριτικής για τη στρατηγική της να πατά σε δύο βάρκες, εστιάζοντας τόσο σε υβριδικά όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, μια στάση που όμως αποδεικνύεται ιδιαίτερα διορατική, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν να απομακρύνονται από τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω ανησυχιών για τις αποστάσεις που μπορούν να καλύψουν με τα ηλεκτρικά οχήματα και τη διαθεσιμότητα φορτιστών.
Για το 2025, η Toyota προβλέπει ότι θα έχει λειτουργικά κέρδη 4,3 τρισ. γιεν, καθώς θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό, στηρίζοντας τόσο το κόστος των προμηθευτών και των αντιπροσώπων της, σε συνδυασμό με την πολυσχιδή στρατηγική της.
“Θα κάνουμε επενδύσεις προκειμένου να προστατεύσουμε την αλυσίδα εφοδιασμού”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Κότζι Σάτο, σε συνέντευξη Τύπου μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
“Παρόλο που οι επιχειρηματικές δραστηριότητές μας λειτουργούν αποτελεσματικά, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει ακόμη να αλλάξουν σε κάποιο βαθμό”, είπε, αναφερόμενος στις αλλαγές στην παραγωγική διαδικασία, καθώς η Toyota κάνει το άλμα από αυτοκινητοβιομηχανία σε εταιρεία κινητικότητας. Η Toyota δήλωσε ότι σχεδιάζει να επενδύσει 1,7 τρισ. γιεν για την ανάπτυξη φέτος σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το λογισμικό.
Κινεζικός ανταγωνισμός
Παρόλα αυτά, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν στερείται προκλήσεων, ιδιαίτερα σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, όπου η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός τοπικών κατασκευαστών κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στα υβριδικά αυτοκίνητα με το Prius και τα συγκεκριμένα οχήματα αποτέλεσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των 10,3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που πούλησε το οικονομικό έτος που μόλις έληξε, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων της πολυτελούς μάρκας Lexus.
Ωστόσο, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.