Σε μία συμφωνία ύψους 1,25 δισ. δολαρίων με την Delivery Hero στην Ταϊβάν κατέληξε η Uber.
Οι δύο εταιρείες δήλωσαν την Τρίτη ότι η Uber, η οποία διαχειρίζεται το Uber Eats, θα αγοράσει την επωνυμία foodpanda της Delivery Hero στην Ταϊβάν για 950 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και θα αποκτήσει επίσης μερίδιο 3% στην Delivery Hero για 300 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η Uber θα αγοράσει 8,4 εκατομμύρια νεοεκδοθείσες κοινές μετοχές με τιμή 33 ευρώ, ένα premium μεγαλύτερο από 30% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής του Delivery Hero τη Δευτέρα.
Οι όμιλοι παράδοσης τροφίμων έχουν διαθέσει δισεκατομμύρια για να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση σε ένα έντονα ανταγωνιστικό τοπίο την τελευταία δεκαετία.
Την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Delivery Hero, Niklas Östberg, δήλωσε ότι η ζημιογόνα εταιρεία είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «πρέπει να επικεντρώσουμε τους πόρους μας σε άλλα μέρη του παγκόσμιου αποτυπώματος μας, όπου πιστεύουμε ότι μπορούμε να έχουμε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για πελάτες, πωλητές και οδηγούς».
Ο όμιλος με έδρα το Βερολίνο δήλωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα έσοδα από την πώληση μετοχών για να αγοράσει μετατρέψιμα ομόλογα «ώστε να ενισχύσει την κεφαλαιακή του δομή».
Σημείο καμπής
Η Uber σημείωσε το πρώτο πλήρες έτος λειτουργικής της κερδοφορίας το 2023, το οποίο η εταιρεία χαιρέτισε ως «σημείο καμπής» στην πολυτάραχη ιστορία της. Στα τριμηνιαία κέρδη την περασμένη εβδομάδα, ο οικονομικός διευθυντής της Uber, Prashanth Mahendra-Rajah, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει θέσει «ψηλά τον πήχη» για οποιεσδήποτε ευκαιρίες σύναψης συναλλαγών, καθώς διπλασίασε την οικονομική «πειθαρχία» στην προσπάθεια βελτίωσης της κερδοφορίας.
Η Uber επιδιώκει να αναπτύξει την επιχείρηση διανομής τροφίμων και ειδών παντοπωλείου σε χώρες σε όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανομένης της Ταϊβάν, όπου ήδη λειτουργεί η Uber Eats – και συναγωνίζεται με ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένου του DoorDash στις ΗΠΑ, για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς και να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους.
Η συμφωνία που ανακοινώθηκε την Τρίτη αναμένεται να διευρύνει την εμβέλεια της Uber στην Ταϊβάν πέρα από τα μεγάλα αστικά κέντρα στις μικρότερες πόλεις και τις νότιες περιοχές στις οποίες είχε παρουσία το foodpanda, ανέφεραν οι εταιρείες.
Από την πλευρά του ο Pierre-Dimitri Gore-Coty, ανώτερος αντιπρόεδρος παραδόσεων στην Uber, είπε ότι η συμφωνία με την Foodpanda «θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές και τις καλύτερες τιμές για τους καταναλωτές, μεγαλύτερη ζήτηση για εστιατόρια και περισσότερες ευκαιρίες κερδών για τους συνεργάτες παράδοσης».