Στο Όσλο βρέθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης στο πλαίσιο της 60ης έκθεσης Nor-Shipping 2023 και μίλησε για την πράσινη μετάβαση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες ενώ έκανε ειδική αναφορά στον «μαύρο στόλο» των δεξαμενόπλοιων που παραβιάζουν τους κανονισμούς και τις κυρώσεις προκαλώντας προβλήματα ανταγωνισμού αλλά συνάμα εγείροντας και θέματα θαλάσσιας ασφάλειας.
Ως επικεφαλής του ομίλου Capital με έναν στόλο που μαζί με τις ναυπηγήσεις αριθμεί πλέον 125 πλοία, με επενδύσεις άνω των 5,5 δισεκατομμυρίων για 68 νεότευκτα, η αγοραία αξία των πλοίων έχει εκτοξευτεί στα 8 δισεκατομμύρια δολάρια, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του στη διάρκεια του forum για τους πλοιοκτήτες, το Shipowners Forum της Tradewinds με τίτλο «Η Ναυτιλία στην εποχή της μετάβασης: Συνταιριάζοντας τη φιλοδοξία με τον ρεαλισμό».
Οπως γράφει το newmoney.gr μιλώντας για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία επεσήμανε: «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αποφασίσεις τι τύπο πλοίου θα ναυπηγήσεις και ποια μηχανή θα τοποθετήσεις για να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα. Όμως δεν υπάρχουν ακόμα στο εμπόριο για τη ναυτιλία τα βιοκαύσιμα, αμμωνία, το μεθάνιο κα. Ως εταιρεία παίρνουμε πληροφορίες από την βιομηχανία, τις επεξεργαζόμαστε και αποφασίζουμε. Επίσης δεν υπάρχουν οι υποδομές για μεθανόλη και αμμωνία» και συνέχισε:
«Το πιο σίγουρο, αν μπορείς να πεις αυτή τη λέξη όταν αναφέρεσαι στη ναυτιλία είναι το LNG και με αυτό προχωράμε σε βάθος χρόνου 10 ετών».
Για το αν πρέπει να επενδύουν οι ναυτιλιακές εταιρείες στην τεχνολογία, ο Βαγγέλης Μαρινάκης είπε: «Έχουμε επενδύσει σε νεότευκτα τελευταίας τεχνολογίας με προσανατολισμό φιλικό προς το περιβάλλον πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία πέντε χρόνια. Πρέπει όμως να δίνουμε προσοχή και να αναβαθμίζουμε τον υπάρχοντα στόλο γιατί αυτός μας φέρνει τα έσοδα τα οποία στη συνέχεια επενδύουμε. Πρέπει να βελτιώνουμε την απόδοση του υπάρχοντος στόλου και αυτό κάνουμε. Το έχουμε πετύχει ως εταιρεία μειώνοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό».
«Το θέμα είναι ποιος πληρώνει. Και προς το παρόν πληρώνουν οι πλοιοκτήτες κάνοντας επενδύσεις προκειμένου να εναρμονιστούν στα νέα δεδομένα. Βγαίνουμε μπροστά και παραγγέλνουμε ακριβότερα και αποδοτικότερα πλοία αλλά οι ναυλωτές δεν συμμετέχουν σε αυτό. Για να αντέξεις και να προχωρήσεις πρέπει να έχεις ρευστότητα και σωστή δομή ως εταιρεία» και συνέχισε:
«Όλοι μιλάμε και μιλάνε για την προστασία του περιβάλλοντος όμως την ίδια ώρα το 20% του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων παραβιάζει τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας μεταφέροντας πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα. Ο «σκοτεινός στόλος»- the dark fleet- αντιπροσωπεύει πλέον το 20% του παγκόσμιου. Και αν συμβεί μία καταστροφή δίπλα μας, τότε όλα όσα συζητάμε δεν θα έχουν καμία σημασία. Ο σκοτεινός στόλος πρέπει να φύγει από την αγορά και να μην επιστρέψει ως κανονικός όταν λήξει ο πόλεμος στην Ουκρανία».