Τη μεγάλη δυναμική που βλέπει στο ΤΑΑ, καθώς θα αποτελέσει καταλύτη για πολλές νέες επενδύσεις, επεσήμανε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής & Head of Structured Finance, Corporate & Investment Banking της Eurobank, κ. Σπύρος Βενετσιάνος, κατά την παρέμβαση του πάνελ «Το Ταμείο Ανάκαμψης Στην Πράξη» στο “Fin Forum 2022: Transformation, M&A’s & Νew Βusiness Opportunities”.
Όπως τόνισε ο κ. Βεντσιάνος, το πρόγραμμα δεν έρχεται να παρέχει χρηματοδότηση σε επιχειρηματικά σχέδια που δεν ήταν ούτως ή άλλως βιώσιμα αλλά, με το χαμηλό κόστος χρηματοδότησης, έρχεται να διευκολύνει τους επενδυτές κάνοντας το εγχείρημά τους πιο ανταγωνιστικό, ελκυστικό αλλά και ασφαλές. Η ανταγωνιστικότητα προκύπτει από το ύψος του δανεισμού, που μέχρι τώρα απολάμβαναν εταιρείες σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, ενώ, η ασφάλεια προκύπτει από το -ουσιαστικά- μειωμένο κόστος εξυπηρέτησης του δανεισμού.
Ο ομιλητής υπογράμμισε την «επανάσταση» του Προγράμματος, η οποία πηγάζει από το γεγονός ότι ο ενδιαφερόμενος δεν χρειάζεται να προσεγγίσει ούτε το ΤΑΑ ούτε το δημόσιο. Το αίτημά του θα αντιμετωπισθεί μέσω μίας συνηθισμένης χρηματοδότησης με την πρόσθετη επιβάρυνση ενός φακέλου που περιλαμβάνει τα στοιχεία και κριτήρια της επιλεξιμότητας, τα οποία έχει γίνει προσπάθεια να οργανωθούν. Σίγουρα θα υπάρχουν βελτιώσεις όσο προχωρά το πρόγραμμα, αλλά έχει γίνει σημαντικότατη προετοιμασία, μέσω της εξαιρετικής συνεργασίας με το Δημόσιο, το Ταμείο, τις υπόλοιπες τράπεζες και τους δυνητικούς ελεγκτές.
Ακόμα ανέδειξε τους πυλώνες του ΤΑΑ, που αν και διαμορφώνονται από την ΕΕ, έρχονται να ταιριάξουν πολύ καλά με αυτά που η ελληνική οικονομία και χρειάζεται και μπορεί να αξιοποιήσει, ενώ αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα έργα ΑΠΕ, τα «πράσινα κτίρια», τις ψηφιακές υποδομές, τις εξαγωγές και τον τουρισμό.
Τέλος στα «θετικά» υπογράμμισε πως έχουν ήδη ληφθεί τα πρώτα αιτήματα και δοκιμάζονται οι μηχανισμοί που διαμορφώθηκαν τους προηγούμενους μήνες για την επεξεργασία αυτών. H Eurobank επένδυσε, όχι μόνο στη δημιουργία κεντρικής μονάδας συντονισμού του εγχειρήματος αλλά και την εκπαίδευση των στελεχών που έρχονται σε επαφή με τους επιχειρηματικούς πελάτες.