Στο κατώφλι της ανάκαμψης βρίσκεται η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, ύστερα από μερικά ταραχώδη χρόνια που είδαν τις πωλήσεις να βυθίζονται από τα υψηλά ρεκόρ που έφτασαν κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας.
«Θα έλεγα ότι η βιομηχανία παιχνιδιών συνολικά είναι έτοιμη για μια άνοδο», δήλωσε στο Yahoo Finance ο πρώην πρόεδρος και COO της Nintendo of America, Reggie Fils-Aimé. «Μόλις τον περασμένο μήνα, στα τέλη του περασμένου μήνα, υπήρξαν ορισμένες ανακοινώσεις παιχνιδιών σε ολόκληρη τη βιομηχανία στις οποίες οι καταναλωτές αντέδρασαν πολύ καλά», σημείωσε ο Fils-Aimé.
«Αυτά είναι νέα παιχνίδια που έρχονται μέσα στη χρονιά. Είναι τα παιχνίδια που έρχονται το 2025. Έρχονται νέες πλατφόρμες, συγκεκριμένα από τη Nintendo, καθώς και φήμες για προσαρμογή στο [PlayStation 5]. Επομένως, υπάρχουν πολλά θετικά πράγματα που σηματοδοτούν ότι ουσιαστικά έχουμε περάσει το κατώφλι για τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών και τώρα είμαστε έτοιμοι για μια ανοδική πορεία».
Η αγορά των βιντεοπαιχνιδιών γνώρισε άνθηση κατά την έναρξη της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αποσύρθηκαν στα σπίτια τους με πολύ διαθέσιμο χρόνο και λίγα πράγματα να απασχολούνται: άρα υπήρχε άφθονος χρόνος για βιντεοπαιχνίδια και εκπομπές και ταινίες, δηλαδή υπηρεσίες streaming.
Αλλά αυτή η ανάπτυξη μειώθηκε γρήγορα τα επόμενα χρόνια. Τα έσοδα από παιχνίδια για κινητά αυξήθηκαν μόλις 15% το 2021 ενώ μειώθηκαν κατά 3,3% το 2022 και 3,7% το 2023. Οι πωλήσεις παιχνιδιών PC και Mac αυξήθηκαν ξανά το 2021 κατά 8,7%, αλλά μειώθηκαν κατά 1,4% το 2022, αν και το τμήμα παρουσίασε ελαφρά άνοδο 0,21% το 2023.
Οι πωλήσεις κονσόλας του 2020 ενισχύθηκαν επίσης από την κυκλοφορία των παιχνιδομηχανών Xbox Series X και PlayStation 5, της Microsoft και της Sony, αντίστοιχα. Αλλά οι πωλήσεις συστημάτων δυσκολεύτηκαν λόγω της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας εκείνη την εποχή, εμποδίζοντας την ανάπτυξη.
«Υπήρξε σημαντική επένδυση που οδήγησε στην κυκλοφορία νέων μηχανημάτων από τη Microsoft και τη Sony. Υπήρχαν ουσιαστικά δωρεάν χρήματα», εξήγησε ο Fils-Aimé. «Έτσι, οι προγραμματιστές παιχνιδιών δημιουργούσαν μια πληθώρα περιεχομένου και, ειλικρινά, κάποιο περιεχόμενο που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να είχε δημιουργηθεί και έπληξε την αγορά. Και, ειλικρινά, δεν τα πήγε πολύ καλά το 2023. Έτσι η αγορά συρρικνώθηκε».
Η ύφεση πρέπει να τελειώσει
«Νομίζω ότι περνάμε το χειρότερο διάστημα», εξήγησε ο Mat Piscatella, εκτελεστικός διευθυντής και σύμβουλος βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών της Circana.
«Τα κινητά σήκωσαν πραγματικά το φορτίο το πρώτο εξάμηνο του έτους και είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι συνολικοί αριθμοί δαπανών περιεχομένου παρέμειναν τόσο ισχυροί. Μέχρι τα τέλη Μαΐου 2024, οι δαπάνες περιεχομένου για παιχνίδια για κινητά στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Το τμήμα PC, Cloud και Non-Console VR στις ΗΠΑ είχε επίσης καλή απόδοση, με τις δαπάνες να αυξάνονται επίσης κατά 12% μέχρι τα τέλη Μαΐου σε σύγκριση με πέρυσι», πρόσθεσε ο Piscatella.