Eγκατέλειψε τον στόχο της να παράγει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 η Volvo. Πλέον, εκτιμά ότι θα πουλά και ορισμένα υβριδικά οχήματα έως τότε.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, που είχε υιοθετήσει τον στόχο αυτό πριν από τρία χρόνια, απέδωσε την απόφασή της στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.
Πραγματικά, ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζει επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα σε ορισμένες μεγάλες αγορές καθώς και αβεβαιότητα, λόγω της επιβολής δασμών στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Πέραν της Volvo, η οποία παραδοσιακά επιδεικνύει τα περιβαλλοντικά της διαπιστευτήρια, και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford, αναγκάστηκαν να περιορίσουν τις φιλοδοξίες τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνει το BBC.
Η Volvo αναμένει τώρα ότι τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της θα αποτελείται τόσο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και από plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.
Η σουηδική εταιρεία ενδέχεται επίσης να πουλήσει έναν μικρό αριθμό λεγόμενων ήπιων υβριδικών, τα οποία είναι πιο συμβατικά οχήματα με περιορισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση.
«Είμαστε απόλυτοι στην πεποίθησή μας ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan. «Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες».
Η αυτοκινητοβιομηχανία πρόσθεσε ότι το επιχειρηματικό κλίμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αλλάξει, λόγω παραγόντων όπως η αργή ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και η απόσυρση των κινήτρων για τους καταναλωτές.
Η επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων έχει γίνει αισθητή ιδιαίτερα στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της λήξης των επιδοτήσεων για αγορές σε χώρες όπως η Γερμανία. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 11% τον Ιούλιο.
Η Volvo ανήκει κατά πλειοψηφία στον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely και επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί από τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, ακολουθώντας τις παρόμοιες ανακοινώσεις που έχουν γίνει τελευταία από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Οι δυτικές χώρες έχουν κατηγορήσει την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της ένα άδικο πλεονέκτημα.
Η Ford αναγκάστηκε επίσης να περιορίσει τις φιλοδοξίες της στην ηλεκτροκίνηση τελευταία, καθώς μόλις τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε ότι καταργεί τα σχέδια για ένα μεγάλο πλήρως ηλεκτρικό SUV και αναβάλλει την κυκλοφορία του επόμενου ηλεκτρικού φορτηγού της.
Η General Motors έχει επίσης περιορίσει τους στόχους παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων τον τελευταίο χρόνο.