Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να αποκαταστήσουν την κανονική λειτουργία των πτήσεων και να επαναπατρίσουν τους εγκλωβισμένους επιβάτες μετά την πολύωρη διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας στη Βρετανία που οδήγησε σε εκατοντάδες καθυστερήσεις και ακυρώσεις σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ημέρες της φετινής ταξιδιωτικής περιόδου.
Η British Airways και η EasyJet Plc ενημέρωσαν τους επιβάτες που επρόκειτο να πετάξουν την Τρίτη ότι δεν πρέπει να πάνε στο αεροδρόμιο χωρίς να ελέγξουν την κατάσταση της πτήσης τους, καθώς μπορεί να καθυστερήσει ή να ακυρωθεί. Και οι δύο αερομεταφορείς προσέφεραν επίσης σε όσους επρόκειτο να αναχωρήσουν τη Δευτέρα ή την Τρίτη δωρεάν αλλαγή πτήσης για μεταγενέστερη ημερομηνία, ενώ η EasyJet προσέφερε επίσης επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τον ιστότοπο του κάθε αερομεταφορέα.
Τα συστήματα αποκαταστάθηκαν στην Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (Nats), ωστόσο η επιστροφή στην κανονική λειτουργία θα μπορούσε να πάρει αρκετές ημέρες, επειδή τα αεροσκάφη θα τεθούν εκτός θέσης. Η δυσλειτουργία τη Δευτέρα συνέπεσε με ένα από τα πιο ενεργά παρατεταμένα ταξιδιωτικά Σαββατοκύριακα, με το Ηνωμένο Βασίλειο να βρίσκεται σε εθνική αργία και τους ταξιδιώτες των καλοκαιρινών διακοπών να επιστρέφουν στα σπίτια τους.
Περίπου το 3% των πτήσεων της BA και το 2% των πτήσεων της EasyJet την Τρίτη ακυρώθηκαν, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης πτήσεων FlightAware.com.
«Ενώ η πλειονότητα των επιβατών θα μπορέσει να ταξιδέψει, δυστυχώς θα υπάρξουν κάποιες διαταραχές σε ορισμένα δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων ακυρώσεων πτήσεων», δήλωσε εκπρόσωπος του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου. «Είναι σημαντικό για όλους τους επιβάτες να ελέγξουν την κατάσταση της πτήσης τους με την αεροπορική τους εταιρεία πριν ταξιδέψουν στο Χίθροου».