Ανοιχτά θα είναι τα εμπορικά καταστήματα την ερχόμενη Κυριακή 26 Ιανουαρίου. Πρόκειται για την δεύτερη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων και οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν προσφορές σε όλο το φάσμα των προϊόντων.
Οι χειμερινές εκπτώσεις 2025 ι θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, προσφέροντας στους καταναλωτές επτά εβδομάδες ευκαιριών για πιο οικονομικές αγορές.
Στο πλαίσιο των εκπτώσεων τα μαγαζιά του λιανεμπορίου θα είναι ανοιχτά από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα.
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ θα είναι κλειστά και αυτή την Κυριακή. Εξαίρεση αποτελούν κάποια καταστήματα ορισμένων αλυσίδων σε τουριστικούς προορισμούς.
Ανοιχτά, επίσης, θα είναι όπως τις περισσότερες Κυριακές του έτους τα franchise ΑΒ shop & go.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
H Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει ορισμένα, βασικά, δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των συγκεκριμένων περιόδων με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών.
Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».