Παράλληλα, ολοκλήρωσε μια σειρά από μη οικονομικούς στόχους σε ομιλικό επίπεδο, όπως η μείωση κατά 15% του δείκτη εκπομπών άνθρακα, η αύξηση κατά 27% του δείκτη εμπιστοσύνης των πολιτών, η αύξηση διείσδυσης τεχνολογιών κατά 25%, ενώ ξεκίνησαν μετρήσεις δέσμευσης των εργαζομένων και ικανοποίησης των πελατών.
Η επιτυχία αναγνωρίζεται και διεθνώς, καθώς το Growthfund διεκδίκησε και κέρδισε τη διοργάνωση της ετήσιας συνόδου του Διεθνούς Φόρουμ Εθνικών Επενδυτικών Ταμείων (IFSWF) το 2026, οπότε το φθινόπωρο του 2026 θα έρθουν στην Αθήνα οι επικεφαλής από τα μεγαλύτερα SWFs - πάνω από 50 - με συνολική αξία που ξεπερνά τα $8 τρισ. Το 2025 η σύνοδος θα φιλοξενηθεί στο Άμπου Ντάμπι και θα συνδιοργανωθεί από το Abu Dhabi Investment Authority (ADIA) και το Mubadala Investment Company.
Ενδεικτικά, η πορεία κάποιων θυγατρικών στις οποίες η Διοίκηση του Υπερταμείου προχώρησε σε αλλαγή διοικήσεων:
Η ΕΤΑΔ κατέγραψε αύξηση 23% των ενεργών μισθώσεων, ωρίμασε 770 νέα ακίνητα, ολοκλήρωσε 99 Διαγωνισμούς και εφαρμόζει νέα φιλοσοφία στα στρατηγικά ακίνητα (Ακτή Βουλιαγμένης, Παλατάκι, Taekwondo κ.α.). Η εταιρεία όταν αναλήφθηκε ο έλεγχός της από το Υπερταμείο είχε ζημιογόνες χρήσεις αλλά πλέον έχει εισέλθει σε τροχιά κερδοφορίας. Τα ετήσια έσοδα αναμένεται να προσεγγίσουν το 2024 τα €60 εκατ. (+59% σε σχέση με το 2015), ενώ τα ίδια κεφάλαια αναμένεται να ξεπεράσουν τα €1,1 δισ., σε σχέση με €280,7 εκατ. από όταν εντάχθηκε στο Υπερταμείο.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με νέα διοίκηση ξεκίνησαν την ανάκαμψή τους, εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες: μείωση λειτουργικών δαπανών, ενδυνάμωση εμπορικών δραστηριοτήτων και αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας. Το 2024 πετύχαν μείωση των ΟPEX κατά €8 εκατ. και 5πλάσιο EBITDA συγκριτικά με το 2022. Εντός του έτους θα διακινηθούν συνολικά 21,2 εκατ. δέματα (αύξηση +11% vs 2022).
Οι Συγκοινωνίες Αθηνών (Όμιλος ΟΑΣΑ) συνεχίζουν να επιτελούν τον κοινωνικό τους ρόλο, καθώς, παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας, η τιμή εισιτηρίου από €1,40 το έτος 2014 - δέκα χρόνια μετά - είναι χαμηλότερη στα €1,2. Η αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Οι Συγκοινωνίες Αθηνών ανέκτησαν την εμπιστοσύνη του κοινού καταγράφοντας αύξηση κατά 70% στις επιβιβάσεις (2021-2024). Η πλήρης ανανέωση του στόλου έχει εκκινήσει από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με τη συνεργασία του Ομίλου ΟΑΣΑ. Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν, όπως το σύστημα Tap ‘n Pay για Ανέπαφες Συναλλαγές, ενώ γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑμεΑ.
Το ΤΑΙΠΕΔ πραγματοποίησε έσοδα €5,2 δισ. αξιοποιώντας περιουσιακά στοιχεία για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Πολύ σημαντική ήταν η δημιουργία της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF), η οποία σχεδιάστηκε και στελεχώθηκε από το Growthfund. Η μονάδα διαχειρίζεται έργα ύψους €8 δις και έχει συμβάλει στην επιτυχή διενέργεια σειράς διαγωνισμών προς όφελος του δημοσίου.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ πραγματοποιεί τα υψηλότερα έσοδα από ιδρύσεώς της έχοντας ξεπεράσει τα €20 εκατ./έτος τα 3 τελευταία έτη. Η καθαρή θέση της εταιρείας από την ημερομηνία ένταξής της στον Όμιλο του Υπερταμειου έχει τριπλασιαστεί κι έφτασε στα €234 εκατ. το 2023 έναντι €75 εκατ. Οι προοπτικές της διαγράφονται θετικές ενώ η νέα Διοίκηση μέσα από ένα δομημένο πλάνο εστιάζει στη σιδηροδρομική ακίνητη περιουσία και στη δημιουργία κέντρων logistics που θα αλλάξουν τις εμπορευματικές δυνατότητες της χώρας.
Μαζί με την οικονομική βελτίωση, δόθηκε μεγάλη εστίαση στα στρατηγικά έργα. Την τριετία 2022-2024 το Υπερταμείο ολοκλήρωσε την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, «ξεκλείδωσε» το έργο Ανάπλασης της ΔΕΘ σε συνεργασία με τη Διοίκηση της εταιρείας και τους φορείς με στόχο την άμεση εκκίνηση του διαγωνισμού. Στην ΑΕΔΙΚ ξεκίνησε η προετοιμασία για την ανάπτυξη του real estate, στον ΟΚΑΑ και την ΚΑΘ προχωρούν οι μελέτες σκοπιμότητας για τη δημιουργία μίας ενιαίας Εθνικής Αγοράς, ενώ γίνεται η προεργασία για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στις Ελληνικές Αλυκές.
Στο Στρατηγικό σχέδιο 2025-2027 - που τελεί υπό έγκριση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών - παραμένει ως βασική αποστολή του Growthfund η μεγιστοποίηση της αξίας και του κοινωνικού αποτυπώματος του χαρτοφυλακίου του. Στην πράξη περιλαμβάνει:
- Οι Συγκοινωνίες Αθηνών να αποτελούν το προτιμητέο μέσο μεταφοράς των Αθηναίων παρέχοντας μοντέρνες υπηρεσίες με έναν ανανεωμένο στόλο.
- Τα ΕΛΤΑ να έχουν εξελιχθεί σε σύγχρονο οργανισμό ταχυμεταφορών και βασικό πόλο στήριξης της μικρομεσαίας οικονομίας.
- Η ΕΤΑΔ να έχει ολοκληρώσει το έργο της καταγραφής των 36.000 εγγραφών, την αποτίμηση 6.000 ακινήτων και την ωρίμανση 1.000 ακινήτων.
- Η ΔΕΘ να έχει ξεκινήσει την υλοποίηση του σχεδίου ανάπλασης.
- Η ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει δρομολογήσει τα Εμπορευματικά Κέντρα στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου και στο Θριάσιο.
- Επίσης, να έχει ολοκληρωθεί η προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή για τις Ελληνικές Αλυκές καθώς και να έχει ξεκινήσει το αναπτυξιακό σχέδιο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
- Τέλος, το Νέο Επενδυτικό Ταμείο να έχει προχωρήσει στην ολοκλήρωση των πρώτων επενδύσεων έχοντας προκαλέσει άμεσες & έμμεσες επενδύσεις με πολλαπλή επίδραση στην ελληνική οικονομία και νέες θέσεις εργασίας.